torsdag, december 17, 2009

Skivgubbarna - HC-Skottfint 8? - 4?
FAN! Igen... Trött på att skriva om förluster fattar jag ändå "pennan" och summerar matchen. Eller, ja... skriver något om matchen i alla fall.

Det såg så bra ut på pappret. Vi var 9 man, d.v.s. 3 avbytare. Dessutom var det 9 man från stommen i laget. Behövde endast låna in målvakt, Per Haraldsson, och han gjorde verkligen inte bort sig. 8 mål (eller hur många det nu blev) var defenitivt inte hans fel. Inte ett enda av dom.

Första halvlek var jämn och ganska bra. Skivgubbarna gjorde första målet men Skottfint hakade på genom Jonas. 1-1. Tror halvleken slutatde 3-2 till Skivgubbarnas favör.

Inledningen av andra halvlek ägdes av Skottfint. Men på något sätt ville bolljäveln inte in. Vi blottade oss bakåt, så till den milda grad, att Skivgubbarna kom fria gång på gång på gång. Stackars Per lyckades rädda några av dessa frilägen men fick se sig besegrad en 3-4 gånger. Inte lätt att bli utsatt för "straffsituationer" om och om igen. Tillslut hade dom gjort typ 8 mål. Och vi typ 4. Minns inte målskyttarna men har för mig att 1:an, 3:an och 4:an var Holmins. 2:an var nog Rickards.

Matchens kämpe: Holmin
Matchens, med befog, mest irriterade: Holmin
Matchens, trots läge, gladaste: Jimmie
Matchens mest positive: Per
Matchens uslaste: Abelsson

Nu ska jag gå och dränka mig lite.

/Sportchefen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yo! Matchen slutade 8-5 tror jag. Gött nu blir ditt diagram helt annorlunda!!! Fan va gött snart jul! Mer korphockey!

/JH